U.S. Secretly Backed Syrian Opposition Groups, Cables Released By WikiLeaks Show

U.S. Secretly Backed Syrian Opposition Groups, Cables Released By WikiLeaks Show

The State Department has secretly financed Syrian political opposition groups and related projects, including a satellite TV channel that beams anti-government programming into the country, according to previously undisclosed diplomatic cables.

The London-based satellite channel, Barada TV, began broadcasting in April 2009 but has ramped up operations to cover the mass protests in Syria as part of a long-standing campaign to overthrow the country’s autocratic leader, Bashar al-Assad. Human rights groups say scores of people have been killed by Assad’s security forces since the demonstrations began March 18; Syria has blamed the violence on “armed gangs.”

Read More…
More on Syria


Potrebbero interessarti anche...